Adakah Kunyit Gunakan dalam Natural Healing Benar-benar Berfungsi?

Adakah Kunyit Gunakan dalam Natural Healing Benar-benar Berfungsi?

Walaupun masih ada keperluan untuk menggunakan ubat-ubatan moden dan ubat-ubatan, terdapat minat yang semakin meningkat dalam mencari lebih banyak cara untuk merawat beberapa penyakit menggunakan cara yang lebih semula jadi.

Itu adalah pasti kes lama dahulu pada masa lalu apabila semua pengamal perubatan purba mempunyai adalah apa yang mereka boleh meraih dari fauna semula jadi di sekeliling mereka. Mereka pasti mempunyai pengetahuan yang mendalam mengenai ciri-ciri perubatan banyak herba dan produk herba mereka adalah alat-alat perdagangan mereka untuk masa yang lama.

Banyak ilmu yang mungkin telah hilang di tengah-tengah masa, tetapi penyelidikan moden menyebabkan ramai untuk mendapatkan jawapan bagi kebanyakan penyakit zaman moden ini, dengan memanfaatkan manfaat kesihatan yang sama sekali lagi. Salah satu daripadanya adalah herba yang dipanggil kunyit dan penggunaan kunyit dalam penyembuhan semulajadi telah wujud lebih lama daripada yang anda fikirkan.

Saudara rapat halia rempah, ia berasal dari sub benua India kira-kira 2,000 tahun lalu di mana ia mula digunakan terutamanya sebagai pewarna untuk mewarnakan pakaian. Ia dibangunkan kegunaan perubatan lain seperti untuk detox dan membersihkan badan, dan diiktiraf sebagai herba yang penting oleh pengamal perubatan Cina.

Jika kita melihat ke hadapan untuk hari ini, banyak lagi yang diketahui tentang kesannya pada badan kita dan peningkatan taraf kesihatan telah direkod bagi penghidap berbagai macam keadaan. Ini termasuk kanser, jantung, hati dan gangguan pencernaan, osteoartritis dan juga dalam merawat luka.

Mungkin ada benar-benar adalah cara untuk herba seperti kunyit yang akan digunakan lebih lagi dalam rawatan konvensional dan aku akan dapat menambah kepada rak rempah dapur saya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar