Homeopati Perubatan Tawaran Hope kepada mereka yang mengalami Masalah Kesihatan Kronik

Homeopati Perubatan Tawaran Hope kepada mereka yang mengalami Masalah Kesihatan Kronik

Di Amerika Syarikat, perubatan Barat konvensional sering mahal, bersifat peribadi dan merawat hanya gejala dan bukan pesakit sebagai orang keseluruhan. Walaupun hospital moden, rawatan, teknologi perubatan dan doktor adalah bertanggungjawab untuk menyimpan beratus-ratus beribu-ribu nyawa setiap tahun, ubat naturopathic seperti perubatan homeopati semakin popular di kalangan mereka yang mempunyai masalah kesihatan jangka kronik atau panjang.

Ubat homeopati boleh sangat berkesan dalam rawatan pelbagai isu kronik seperti:

- Keletihan

- Kelenjar bengkak

-Depression

- Asma

- Jangkitan telinga

- Jangkitan pernafasan Upper

- Tekanan darah tinggi

- Terseliuh

- Strain

- ADHD (perhatian defisit / gangguan hiperaktif)

- Artritis

- Ekzema

- Penyakit Radang usus

- Sindrom Prahaid

- Tekanan selepas trauma dan banyak lagi.

Menurut satu artikel bertajuk "Homeopati: The Cure kontroversi", yang diterbitkan dalam isu bulan Januari / Februari 2006 Ode Magazine, penulis Kim Ridley menyatakan, "Hari ini ia adalah bentuk yang paling banyak digunakan perubatan alternatif di dunia, menurut Dunia Pertubuhan Kesihatan. Kira-kira 500 juta orang di seluruh dunia menerima rawatan homeopati. " Dia terus menjelaskan bahawa ubat-ubatan homeopati yang popular di India, Eropah, Afrika Selatan dan Brazil. "Di Perancis, kira-kira 40 peratus daripada orang ramai telah menggunakan ubat-ubat homeopati. Di Belanda, hampir separuh daripada pakar-pakar perubatan Belanda menganggap ubat-ubatan homeopati berkesan, dan di Britain, lawatan ke pakar homeopati yang semakin meningkat dengan hampir 40 peratus setahun. Di Amerika Syarikat, bilangan orang yang menggunakan homeopati meningkat sebanyak kira-kira 500 peratus dalam tahun 1990-an, "Ridley berterusan.

Peranan Homeopati dalam Konvensional dan Holistik Penjagaan Kesihatan

Ubat homeopati diperkenalkan kepada arus perdana oleh pakar perubatan Jerman Samuel Hahnemann dalam 1700-an. Beliau mengenal pasti bahawa ubat-ubatan homeopati menggalakkan tubuh untuk menyembuhkan dirinya melalui "undang-undang similars". Sebagai contoh, jika kuantiti yang banyak tumbuhan yang menyebabkan gejala tertentu, sejumlah kecil tumbuhan yang sama boleh digunakan untuk mencetuskan pertahanan semula jadi badan dan merawat gejala. Hahnemann diuji lebih 200 ubat-ubatan homeopati dan membangunkan teori kontroversi yang kuasa penyembuhan bahan bertambah apabila mereka menjadi lebih dicairkan. Pada tahun 1844, perubatan konvensional mula memahami ubat homeopati telah pesaing utamanya. The American Institute of Homeopathy telah ditubuhkan dan dua tahun kemudian Persatuan Perubatan Amerika (AMA) ditubuhkan sebagai tindak balas. Pada tahun 1855 AMA kemudian mencipta polisi untuk memecat mana-mana pakar perubatan perunding pakar homeopati atau menggunakan ubat-ubat homeopati. Langkah ini untuk menjatuhkan ubat homeopati akhirnya berjaya dan dengan tahun 1922, daripada 22 kolej homeopati di Amerika Syarikat, hanya 2 kekal.

Kontroversi Perubatan Homeopati

Ramai pengamal perubatan holistik dan pakar perubatan naturopathic mengesyorkan ubat-ubatan homeopati kepada pesakit kerana sifat lembut rawatan. Kesan-kesan sampingan yang hampir tidak pernah ditemui dengan ubat homeopati. Homeopati berusaha untuk menjadikan seseorang individu tumpuan rawatan, bukan penyakit. Jadi, jika ubat homeopati telah menunjukkan hasil yang terbukti dalam rawatan pelbagai penyakit dan penyakit dan pada asasnya tidak berbahaya, mengapa begitu banyak pakar-pakar perubatan Barat konvensional terhadap penggunaan homeopati? Terdapat perdebatan hangat dalam bidang perubatan tentang kesahihan homeopati. Ubat-ubatan homeopati termasuk jumlah kecil seperti bahan-bahan seperti tumbuh-tumbuhan, haiwan dan mineral yang bahan-bahan aktif tidak hadir. Ini membolehkan ahli-ahli sains perubatan untuk mengisytiharkan rawatan homeopati kurang ketara dan oleh itu tidak sah.

The British Medical Journal The Lancet, menerbitkan editorial utama dalam isu 366 berdasarkan analisis selesai pada Aijing Shang, Matthias Egger dan profesional lain di University of Berne, Switzerland. Selepas menjalankan 8 ujian plasebo terkawal dengan homeopati dan 6 dengan perubatan tradisional ia telah membuat kesimpulan bahawa ubat-ubatan homeopati melakukan tidak lebih baik daripada plasebo dan tidak mempunyai nilai sebagai rawatan penyembuhan. Adalah dicadangkan bahawa pesakit yang mengalami penyembuhan dari homeopati meyakinkan diri mereka dari segi psikologi dan mental bahawa ubat itu akan berfungsi. Kajian Walau bagaimanapun, pada tahun 1997, The Lancet juga menerbitkan disiapkan oleh Dr. Wayne Jonas, pengarah Samueli Institut Maklumat Biologi di Alexandria, Virginia dan bekas pengarah kedua-dua Institut Kebangsaan Pejabat Kesihatan Perubatan Alternatif dan Kerjasama Pusat Pertubuhan Kesihatan Dunia untuk Perubatan tradisional. Jonas dianalisis 89 kajian dan melaporkan bahawa ubat-ubatan homeopati adalah 2.5 kali lebih berkesan daripada plasebo.

Hari ini, perbahasan rages dan penyelidik perubatan, doktor konvensional, doktor naturopathic dan profesional penjagaan kesihatan holistik semua mengambil tempat duduk penonton individu berdasarkan ilmu perubatan dan pengalaman. Penulis Magazine Ode Kim Ridley menyatakan, "Homeopati menentang penjelasan oleh sains konvensional, titik yang sah yang skeptis yang berulang-ulang kali. Bagaimana ubat yang mungkin tidak mengandungi molekul tunggal bahan asal boleh mempunyai apa-apa kesan pada semua?" Bagaimanapun, beliau juga mengiktiraf idea Dr. Wayne Jonas 's itu, "Banyak perkara yang kita menyampaikan dalam perubatan konvensional yang kita tidak tahu mengapa mereka bekerja, atau walaupun mereka bekerja, tetapi kita masih membenarkan mereka dan kita masih terus penyelidikan mereka. "

Perdebatan mengenai ubat homeopati dan penjagaan kesihatan holistik tidak boleh diselesaikan, tetapi apabila pesakit mengalami penyembuhan ia adalah penting bahawa setiap rawatan berpotensi diterokai. Homeopati adalah selamat dan telah digunakan dengan jayanya oleh orang-orang dari seluruh dunia. Ia mempunyai tempat di dalam kedua-dua perubatan konvensional dan semula jadi. Demi pesakit di mana-mana, mudah-mudahan pakar-pakar perubatan holistik dan perubatan akan belajar untuk menghadapi manfaat perubatan homeopati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar