Ubat Asli Untuk Loya dan Muntah

Ubat Asli Untuk Loya dan Muntah

Jika anda rasa sakit, ia dipanggil loya. Muntah adalah hasil fizikal yang mudah. Loya boleh menjadi tanda-tanda banyak keadaan, termasuk makan berlebihan, loya, mabuk, migrain, vertigo dan kencing manis yang tidak terkawal.

Salah satu sebab yang paling biasa adalah keracunan makanan atau gastroenteritis, di mana bakteria daripada makanan yang tercemar membakar lapisan perut dan usus sering mengakibatkan cirit-birit juga. Dengan menghapuskan badan daripada jangkitan penyakit, muntah-muntah boleh membuat anda berasa lebih baik. Tetapi berpanjangan atau muntah-muntah yang berlebihan boleh menyebabkan dehidrasi.

Apa Doktor Asli Rekomen

Acupressure: Tekan ke arah pusat pergelangan tangan, tiga jari lebar di atas pergelangan tangan berkedut dalam, di tengah-tengah, dengan jari tengah. Sebagai alternatif tekan dengan kuat ke dalam, di tengah, pada titik tengah di perut di antara dada dan tentera laut.

Perubatan herba: Jika gejala berterusan, dapatkan nasihat dan rawatan. Menghirup penyerapan halia dan pudina boleh membawa mudah. Seorang pakar herba juga boleh menetapkan horehound hitam memberi pertolongan, pada masa yang sama merawat punca.

Sebaik sahaja sebab itu dijumpai dan muntah terkawal, beberapa makanan yang boleh diperkenalkan semula, bermula dengan sayur-sayuran sup jelas, diikuti dengan roti bakar makan keseluruhan atau beras rebus dan sayur-sayuran, sebelum beransur-ansur meneruskan diet yang normal.

Pandangan konvensional

Loya dan muntah adalah tanda-tanda, bukan penyakit. Peranan yang paling penting seorang doktor konvensional adalah untuk mendiagnosis dan merawat punca gejala-gejala ini. Sebagai contoh, ia akan berbahaya dan juga boleh membawa maut untuk merawat muntah diabetes yang tidak terkawal tanpa memberi insulin. Jika tidak, perubatan konvensional biasanya tidak perlu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar