Sebelum Anda Beli Oxytocin semburan Hidung Adakah Anda mengetahui daripada Kesan dan Mekanisme Oxytocin?

Sebelum Anda Beli Oxytocin semburan Hidung Adakah Anda mengetahui daripada Kesan dan Mekanisme Oxytocin?

Terdapat banyak bercakap pada hormon oxytocin akhir-akhir ini. Ia telah diumumkan sebagai penawar yang lengkap untuk malu, amanah dan kasih sayang. Tetapi bagaimana oxytocin ini benar-benar berfungsi dan adakah ia berdiri dengan begitu banyak harapan rakyat? Artikel ini memberikan maklumat yang objektif bahawa semua orang perlu baca sebelum mereka membuat keputusan untuk tetapi oxytocin.

Pertama sekali oxytocin adalah bahan kimia yang dihasilkan secara semula jadi dalam otak manusia. Ia dikeluarkan oleh sel-sel selular mangga ke dalam aliran darah di mana ia bergerak melalui badan. Tahap oxytocin dihasilkan dan dilepaskan ke dalam aliran darah bergantung kepada keadaan orang itu masuk dengan negeri-negeri yang lebih tinggi kebahagiaan dan ikatan emosi melahirkan lebih ramai. Sebagai oxytocin bergerak melalui badan dan kembali ke otak ia dikesan oleh neuron anda yang bertanggungjawab untuk pertimbangan anda orang lain.

Oxytocin tidak unik kepada manusia dan sebenarnya memainkan peranan yang lebih besar dalam pelbagai spesies primat. Oleh kerana primat keupayaan untuk berkomunikasi antara satu oxytocin lain menyediakan bahagian yang sangat penting kastam ikatan mereka yang terhad. Haiwan ini melepaskan tahap oxytocin kerana mereka belajar untuk mempercayai satu sama lain.

Untuk manusia moden yang pergantungan kepada oxytocin telah menurun sebagai hujah kami dan fakulti lisan telah menjadi lebih maju. Walau bagaimanapun ahli-ahli sains telah menunjukkan bahawa badan kita tidak tidak mengandungi hormon. Oxytocin masih dihasilkan dan dikeluarkan oleh manusia dalam skala yang sama walaupun kurang besar daripada itu primat.

Tahap oxytocin yang dikeluarkan oleh manusia telah diukur di bawah pelbagai keadaan dengan jumlah tertinggi diperhatikan semasa hubungan seksual. Jumlah yang dikeluarkan pada masa-masa yang seronok sengit sebenarnya banyak gandaan apa yang dilepaskan semasa aktiviti normal. Ini saintis membawa kepada kesimpulan bahawa kita masih berkesan menggunakan dan oxytocin pemprosesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar