Apakah Terbaik Pembersihan Kolon Makanan

Apakah Terbaik Pembersihan Kolon Makanan

Kebanyakan orang yang mempunyai masalah seperti kembung perut, sembelit dan cirit-birit menyedari punca utama masalah ini adalah makanan yang mereka makan. Mereka juga sedar bahawa dengan menukar diet mereka kepada yang lebih sihat bermakna mereka akan menjadi lebih ringan, lebih sihat dan mereka akan menyediakan sistem penghadaman dengan makanan yang betul yang diperlukan untuk berfungsi dengan betul.

Makanan yang terbaik untuk makan untuk mengekalkan kolon berfungsi ialah sayur-sayuran, buah-buahan, kacang, kacang dan makanan yang mengandungi banyak serat. Serat lebih banyak lebih baik terutama apabila kolon tidak berfungsi dengan betul. Makanan seperti bayam dan kacang adalah sesuai untuk membantu menjaga anda tetap dan untuk melembutkan perkara itu sebelum ia dialirkan keluar badan.

Serat terbaik untuk mengambil antara serat larut dan tidak larut adalah tidak larut. Serat tidak larut bergerak melalui usus kecil ke dalam usus tidak dapat diserap yang besar. Apabila ia mencapai usus besar ia membantu mengembangkan dinding usus, bercampur dengan perkara itu di dalam usus untuk menambah massa dan kelembutan supaya perkara itu boleh dibuang dengan mudah. Makanan tinggi serat bukan larut adalah lobak merah, kacang, gandum, dan buah-buahan sitrus untuk menamakan beberapa. Ini perlu dimasukkan ke dalam makanan harian anda untuk menggantikan makanan yang disediakan untuk tujuan seperti burger, coklat, kek dan gula-gula.

Jika anda mengalami mana-mana syarat usus adalah lebih baik untuk bercakap dengan doktor anda terlebih dahulu sebelum mengubah diet anda. Mungkin ada sesetengah makanan yang boleh membakar atau membuat keadaan anda lebih teruk supaya membincangkan rancangan anda dengan doktor anda terlebih dahulu supaya anda boleh mempunyai ketenangan fikiran mengetahui apa yang anda makan adalah melakukan anda baik tidak memudaratkan.


Juga mengambil air pada setiap hari tetap. Elakkan alkohol dan minuman ringan kerana ini memporak-perandakan sistem dalaman anda dan organ-organ. Badan anda memerlukan banyak dan banyak air supaya mencuba dan minum sekurang-kurangnya lapan hingga sepuluh gelas sehari. Jika anda mendapati rasa hambar sedikit menambah dalam beberapa jus lemon atau limau. Minum banyak air juga membantu menghalang anda daripada dehydrating yang kemungkinan jika anda melakukan membersihkan kolon yang kuat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar