Ulser dan Rawatan Asli

Ulser dan Rawatan Asli

Terdapat pelbagai jenis ulser - istilah perubatan untuk brek pada kulit atau lapisan mukus usus atau mulut yang tidak sembuh. Mereka terdiri daripada ulser peptik - orang-orang yang sakit dan yang serius dalam saluran pencernaan ulser mulut yang kecil. Orang tua khususnya boleh mengalami ulser kulit yang banyak, disebabkan oleh masalah pengedaran atau vena varikos.

Gastrik (perut) ulser duodenum (dalam usus kecil) dan esophageal (tekak) ulser adalah disebabkan oleh asid yang berlebihan dan / atau pepsin enzim pencernaan. Yang kecil kerap terjadi, tetapi tidak menyebabkan gejala dan sembuh tanpa rawatan. Ulser perut lebih serius berlaku paling kerap di kalangan lelaki 60 hingga 80, dan menyebabkan kesakitan yang berulang-ulang atas perut dan muntah-muntah. Serangan yang teruk boleh bertahan sehingga lapan minggu.

Sebaliknya, ulser duodenum berlaku kebanyakannya di kalangan lelaki muda tertakluk kepada tekanan, dan menghasilkan sakit membosankan berulang di bahagian atas abdomen dan pusat.

Kesakitan ulser peptik lega oleh susu dan alkali, tetapi lebih teruk dengan tekanan, asid perut yang berlebihan dan merokok yang meningkatkan pengeluaran asid. Kesakitan berlaku selepas makan dan ada kelembutan di bawah tulang dada.

Apa Doktor Asli Mengesyorkan:

Homoeopathy

Untuk ulser peptik, Argent.nit adalah disyorkan apabila terdapat kembung perut dan sakit menusuk di lubang perut, yang lebih buruk apabila tekanan dikenakan dan selepas makan, dan pesakit sangat memerlukan perkara manis yang memburukkan lagi kesakitan.

Cuba Arsen.alb, jika pesakit sedar dan teliti, mengalami cirit-birit dan kesakitan yang amat segera selepas makan, dan tidak mempunyai selera makan.

Lycopodium adalah disyorkan untuk perut kembung, dan pesakit terasa penuh selepas jumlah makanan yang paling kecil, keinginan makanan manis dan tidak boleh menanggung pakaian yang ketat.

Apabila pesakit mempunyai sakit setengah jam selepas makan, sakit kepala dan sembelit, berasa lebih baik selepas muntah-muntah, dan cepat marah, terutama pada waktu pagi, Nux Vomica boleh membantu. Ini persediaan perlu diambil dalam potensi ke-6.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar