Cari Daripada Menyembuhkan Asli Untuk ADHD

Cari Daripada Menyembuhkan Asli Untuk ADHD

Sama ada anda bimbang untuk kanak-kanak yang telah baru-baru ini disahkan menghidap Attention Deficit Hyperactivity Disorder, atau anda secara perlahan-lahan menyedari bahawa anda mungkin seorang dewasa yang mengalami yang sama, anda akan mendapati bahawa terdapat banyak maklumat di luar sana di penawar semula jadi untuk ADHD. Tidak terlalu lama dahulu, Ritalin dan ubat-ubatan lain dalam keluarga yang ditetapkan hampir secara unilateral bagi kesemua keadaan ini, tetapi memandangkan keputusan jangka panjang ubat-ubatan tidak diketahui, semakin ramai orang mencari rawatan semula jadi untuk ADHD .

Apabila anda berfikir tentang mencari penawar semula jadi untuk ADHD, anda akan mendapati bahawa salah satu faktor pertama yang anda akan perlu untuk menangani adalah diet. Penyelidikan terkini menunjukkan bahawa orang yang mempunyai ADHD bertindak balas dengan baik terhadap perubahan dalam diet mereka dan yang lebih muda orang yang mengalami gangguan ini, lebih baik mereka lakukan. Pada dasarnya, walaupun terdapat banyak diet tertentu yang bertujuan untuk merawat ADHD secara khusus, anda akan mendapati bahawa anda boleh lakukan dengan baik hanya makan bijirin lebih menyeluruh, sayur-sayuran segar, buah-buahan dan daging tanpa lemak. Terdapat cukup banyak penyelidikan yang menyatakan bahawa bahan pengawet dalam makanan dan terlalu banyak karbohidrat kompleks tidak semestinya baik untuk orang yang mengalami ADHD.

Salah satu faktor penting dalam melihat ke dalam diet ketika mencari rawatan semula jadi untuk ADHD adalah asid lemak perlu. Bagi sesetengah orang, ini adalah faktor utama yang mereka perlukan untuk menangani apabila mereka sedang mencari untuk menyembuhkan ADHD secara semulajadi. Anda akan mendapati bahawa anda boleh makan makanan yang mengandungi asid atau anda boleh mencari makanan tambahan yang baik yang akan menyediakan anda dengan yang sama.

Antara penawar semula jadi untuk ADHD, anda akan mendapati bahawa salah satu yang disebut berulang kali adalah penghapusan gula berlebihan dari diet. Yang benar adalah bahawa gula, khususnya orang-orang yang telah lebih diproses, boleh membuat ADHD lebih teruk. Masalah dengan gula terlalu banyak halus dalam diet ialah ia akan memberi pesakit pecah tenaga yang tiba-tiba dian off. Paras tertinggi bahawa gula memberi kontras kukuh dengan paras terendah yang berlaku selepas itu, dan ini boleh meletakkan banyak tekanan pada badan.

Jika anda ingin tahu tentang mencari rawatan alami untuk ADHD, anda akan mendapati bahawa terdapat juga kekurangan tertentu yang boleh pergi dengan gangguan ini dan yang boleh menjadi bertambah buruk. Satu kekurangan itu adalah magnesium, dan bersama-sama dengan ADHD, anda akan mendapati bahawa gejala termasuk keresahan, kebimbangan, cepat marah, dan kemurungan. Ini semua adalah tanda-tanda yang anda mungkin melihat dalam orang yang mengalami ADHD juga, dan merawat kekurangan magnesium melalui makanan tambahan dan diet adalah satu perkara yang penting untuk dipertimbangkan.

Mencari penawar semula jadi untuk ADHD yang akan bekerja untuk anda atau anak anda boleh memakan masa sedikit, tetapi yang benar adalah bahawa ramai orang merasa memuaskan. Ambil sedikit masa dan benar-benar mengambil kira apa pilihan anda akan menjadi; kemungkinan besar, anda boleh melegakan gejala-gejala ADHD atau menyingkirkan mereka sepenuhnya melalui sedikit eksperimen dan pemerhatian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar